Ефективност и персонализация – ключовите думи при бизнес пътуванията

Booking.com

Приоритетите в бизнес пътуванията се променят непрекъснато, в съответствие с
постоянно променящите се изисквания на съвременния пътешественик. Какви са тенденциите
и предизвикателствата пред страните в сектора, оформящи бъдещето на бизнес пътуванията
?

Два оснвни термина
охарактеризират бизнес туриста през 2014 г. – ефективност на пътуването и персонализация.
Това сочат последните доклади на глобалната дистрибуционна система Amadeus. Проучванията,
проведени във Великобритания и Ирландия, показват, че тенденцията на увеличаване броя на бизнес пътуванията
върви ръка за ръка с изискванията за тяхната ценова ефективност, свързаност
и продуктивност.

Все повече пътници
очакват да могат да организират цялостно своите работни пътувания само с
няколко клика на мишката. Внушителните 48%
могат да организират изцяло сами служебното си пътуване чрез онлайн платформа, 79% – да направят хотелска резервация, а 77%
– покупка на самолетен билет.

Въпреки огромните
възможности, които предоставят съвременните технологии, обаче, около 50% от пътниците избират да направят
резервациите си посредством агенция.
Голямо влияние върху това решение оказват мениджърските
звена
в бизнеса, като 60% от тях
предпочитат услугата на професионална агенция.

Консултацията с агенция е
предпочитана не само за по-бърза и експертна организация, но и за получаване на
всякаква допълнителна информация, свързана с пътуването. Например, почти 20% от анкетираните не са наясно с роуминг тарифите, които също могат да
имат големи последствия върху финансовата ефективност на пътуването.

Къде сме ние?

У нас до момента се наблюдава
лек ръст в пътуванията на бизнеса спрямо
2013 г., но отново за сметка на свитите
разходи
. За юли месец ръстът на годишна база е 24,2%.

Данните на турстическа
агенция eSKY.bg сочат,
че българският бизнес пътува най-често до Лондон,
Москва, Франкфурт, Амстердам, Копенхаген и Париж. Близо 65% използват
редовни авиокомпании, а 35%
нискотарифни. Едва около 5% от
пътуванията са в бизнес класа.
Тенденциите от миналата година за намаляване разходите за служебни пътувания,
се запазват не само у нас, но и в световен мащаб.

Освен цената, определящ
фактор за предпочитанията са часовете на полетите и удобната локация на хотелите. Средно бизнес пътуванията
траят 2-3 дни, като все по-често има
запитвания и за престой от 1 ден. Най-често
пътуванията са с по 2-3-ма пътници в една резервация.

Тенденциите и у нас са
към търсене на комплексна услуга
едновременна покупка на самолетен билет, хотелско настаняване, кола под наем,
застраховка и др. Удобството да комуникираш и плащаш само на един доставчик е
предпочитано от фирмите. Все по-често се използва и комбиниран транспорт – самолет+влак, който в много случаи
излиза по-изгодно, отбелязват от агенцията.   

Запазете Вашата Почивка Още сега:

Booking.com

Бъди първият добавил коментар за тази статия

Добави коментар