Туристическата застраховка – излишен разход или необходима сигурност

Booking.com

Всеки от нас с нетърпение очаква кратката си почивка, за да избяга от ежедневното напрежение и стрес и да се отдаде на спокойствие и забавление. Понякога, обаче, дори и перфектно изграденият ни почивен план, може да се срине, поради независещи от нас обстоятелства. Никога, не можем да предвидим какво може да ни сполети по време на пътуването и престоя в друга държава. За съжаление,обаче,  в желанието си да минимизираме разходите за пътуването, малко от нас избират да си направят туристическа застраховка.

Оказва се, че Европейската здравна карта в никакъв случай не отменя необходимостта от медицинска застраховка, тъй като тя има доста недостатъци и не ни гарантира пълна сигурност при заболяване или злополука. С тази карта можем безплатно или с определена отстъпка, да се ползваме от правата, които имат гражданите на страната, в която пребиваваме. Случаите, в които ще бъдат покрити всичките ни разноски за медицински процедури, обаче, са рядкост, а ако се наложи връщане в родината ни или превоз до мястото, където да получим помощ, ще трябва сами да заплатим разходите. Разходите за посещение на стоматолог също не се покриват, а всички добре знаем колко скъпи са тези услуги. Освен това тази карта не важи за всички държави на територията на Европа.

Закупуването на туристическа застраховка само по себе си, обаче, все още не е 100 процентова гаранция за сигурност. Доньо Марков – управител на една от най-големите онлайн туристически агенции в България eSKY.bg, съветва, че при закупуване на застраховка, задължително трябва да се запознаем добре с нейните условия и покритие.

„Много често, хората не знаят какви рискове покрива направената от тях застраховка и в последствие, освен главоболията, причинени от внезапно възникналите неприятности, те се сблъскват и с доста високи и непредвидени разходи.“

На първо място, според г-н Марков, трябва да се осведомим какво е покритието на застраховката в случай на заболяване (внезапно) или инцидент. Добре е застраховката да включва и 24 часов „Асистанс“ – това ни гарантира, че където и да се намираме, в случай че се разболеем или пострадаме при инцидент, ще ни бъде оказана помощ и няма да ни се налага да плащаме нищо. В случай, че застраховката ни не включва „Асистанс“ компания, ще се наложи да заплатим всичко на място, да запазим абсолютно всички документи, свързани с лечението като рентгенови снимки, епикризи, фактури, касови бележки, и след това в максимум 7 дневен срок от изтичането на полицата да ги представим на застрахователя за възстановяване на разходите.

Също така, много важно е да обърнем внимание на това какво НЕ покрива застраховката – това са например разходи за пребиваване в санаториум или рехабилитационни центрове, хронични заболявания, повтарящо се заболяване, отравяния след употреба на алкохол и опиати, слънчев и топлинен удар, аборт, раждане, СПИН и много други.

Събитията от изминалите месеци също напомнят за ползата от застраховките при пътуване – лоши климатични условия, вулканични изригвания, стачки и протести на работещи в сферата на въздушния транспорт – всичко това води до анулация и закъснение на полети, за което можем да бъдем обезпечени със застраховка. Нерядко се случва и да получим багажа си повреден или със закъснение, или пък изобщо да не го получим.

„Най-лесният и разумен начин да си спестим поне част от главоболията, които могат да ни сполетят по време на пътуване, е да прежалим десетина-двадесет лева за застраховка, и да сме спокойни, че при възникване на неприятна ситуация, няма да се наложи да се разделим с хиляди.“ – съветва г-н Марков.

Запазете Вашата Почивка Още сега:

Booking.com

Бъди първият добавил коментар за тази статия

Добави коментар